Trameses

Trameses en línia

Ja teniu un nom d'usuari/ària i una contrasenya per a Revista d'Innovació Docent Universitària?
Vés a l’inici de sessió

Necessiteu un nom d'usuari/ària i una contrasenya?
Vés al registre

Necessiteu registrar-vos i iniciar la sessió per poder trametre elements en línia i consultar l’estat de les trameses en curs.

Directrius per a l’autor/a

Els autors que desitgin sol·licitar la publicació d’un article ho faran exclusivament a través de la utilitat on-line de la revista electrònica RIDU. Recordem que per utilitzar aquesta opció, és imprescindible haver completat el procés de registre i disposar dels corresponents noms d'usuari i contrasenya.

A més, els treballs enviats a la revista hauran de seguir els criteris i recomanacions següents:

1. Els articles han d’estar escrits en Microsoft Word. El format utilitzat per guardar-lo serà preferentment .doc i caldrà seguir les indicacions de la Plantilla RIDU.

2. El text del article pot estar redactat en qualsevol d’aquestes tres llengües: català, castellà o anglès.

3. En la primera pàgina constarà

• Un títol curt però globalitzador i clarament indicatiu del contingut del treball. Aquest títol cal presentar-lo  en l’ idioma del treball i en anglès.
  • Seguidament vindran el nom de l’autor o dels autors del treball, nom del centre o institució al que pertanyen els autors i adreça electrònica.
  • Pot fer-se constar en una nota a peu de la primera pàgina, si la investigació o projecte que ha donat lloc al treball ha estat becat per algun centre o institució, si el treball en qüestió s’ha presentat en un congrés, etc.
  • Un resum de com a màxim 200 paraules, que reflecteixi clarament el contingut i resultats del treball. Aquest resum cal que estigui escrit en l’idioma del treball i en anglès.
  • Paraules clau: un màxim de sis termes descriptius del contingut de l’article. S’han de presentar en l’ idioma del treball i en anglès.

4. Si l’article conté imatges, cadascuna haurà d’anar acompanyada en el peu de la imatge, de l’expressió numerada “Taula #:”, “Figura #:” o “Gràfic #:”, en negreta i seguit de dos punts, després dels que hi haurà el títol de la imatge. (per exemple, Figura 1: percentatge d’aprovats en el període 2015/2019) Les imatges que contingui l’article hauran d’estar explícitament citades en el text. Totes les il·lustracions, figures i taules s’han d’ubicar a la posició que el correspon, i no al final del text.

5. Les referències bibliogràfiques estaran ordenades alfabèticament seguint el format de la plantilla i numerades d’acord amb aquest ordre alfabètic. Tota referència bibliogràfica ha de ser citada en alguna part del text de l'article. La forma de citar-la es farà a partir del número que li correspongui dins de la bibliografia.

6. Si dins de les referències hi ha adreces URL, cal indicar l’últim cop en que s’ha verificat que són actives. Aquestes adreces URL s’explicitaran en un format de 10 punts i subratllades. El text subratllat sols es pot utilitzar per lesadreces URL. En altres casos, es pot utilitzar lletra en cursiva.

Llista de verificació per preparar trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/ores han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no se segueixin aquestes instruccions, les trameses es podran retornar als autors/ores.

1. La tramesa no ha estat publicada anteriorment, ni tampoc s’ha enviat paral·lelament per a la seva avaluació a una altra revista, tret que s’hagi donat una explicació en l’apartat destinat a comentaris a l’editor.

2. Recordeu, com ja hem esmentat, que el fitxer de la tramesa ha d’estar elaborat en Microsoft Word i seguint les indicacions donades i el format de la plantilla.

3. L'article es publicarà en l'idioma en que hagi estat enviat (català, castellà o anglès).

4. El text compleix els requisits estilístics i bibliogràfics establerts a la secció “Normes pels autors/es”, de la pàgina “Quant a la revista”.
  5. Es disposa dels drets o autorització per a la publicació d’imatges, fotografies, vídeos, música...

Avís de drets d'autor/a

L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:

1. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
  2. Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.

Declaració de privacitat

Els noms i adreces de correu electrònic introduïts en aquesta revista seran utilitzats exclusivament  per a les finalitats declarades per la revista i no estaran disponibles per cap altre propòsit o persona.

RCUB Universitat de Barcelona