Trameses

Trameses en línia

Ja teniu un nom d'usuari/ària i una contrasenya per a Cercles. Revista d'Història Cultural?
Vés a l’inici de sessió

Necessiteu un nom d'usuari/ària i una contrasenya?
Vés al registre

Necessiteu registrar-vos i iniciar la sessió per poder trametre elements en línia i consultar l’estat de les trameses en curs.

Directrius per a l’autor/a

1) Cercles. Revista d’Història Cultural, publica articles, assaigs i
ressenyes bibliogràfiques sobre qualsevol aspecte de la història de la cultura i
dels intel·lectuals.

2) Els autors es comprometen a enviar articles originals que no han
estat publicats anteriorment i que tampoc estiguin pendents de publicació en
altres revistes.

3) Les col·laboracions, redactades en anglès, català, castellà, francès,
italià o portuguès, s’han d’enviar a: revista.cercles@ub.edu o per correu postal a: Jordi Casassas Ymbert, director de
Cercles. Revista d’Història Cultural, Facultat de Geografia i Història,
Montalegre 6, 08001 Barcelona.

4) Els originals es lliuraran amb un resum de màxim
100 paraules en anglès i en l'idioma original de l'article; cinc paraules claus i un currículum breu de l’autor (format Word) on consti la filiació institucional de l'autor amb una adreça el·lectrònica personal que demostri aquesta vinculació

5) La publicació de la revista és anual. Els editors es comprometen a decidir sobre la publicació d’un article en un espai temporal màxim de sis mesos. Una vegada acceptat el text, la revista tindrà el dret de publicació per l’espai de dos anys, segons les necessitats de la mateixa revista.

6) Els treballs no podran excedir de 20 pàgines DIN A-4, mecanografiades per una sola cara, a doble espai, (30 línies per 70 espais). En aquests límits s’inclouen les notes, quadres, gràfics, apèndixs, etc.

Sistema de cites

Les notes aniran a peu de pàgina, numerades de forma correlativa.

Llibres:

Nom(s) o inicial(s) i COGNOM(s) de l’autor, títol del llibre, lloc
d’edició, editorial, any.

* Fernand BRAUDEL, La Méditerranée et le Monde
méditerranéen à l’époque de Philippe II
, Paris, Armand Colin, 1949.

* Jacob BURCKHARDT, Consideracions sobre la història
universal
, Barcelona, Edicions 62, 1983 (1ª 1905)

Capítols de llibre:

Nom(s) o inicial(s) i COGNOM(s) de l’autor, «títol de l’article»,
dins inicial(s) i COGNOM(s) de l’autor, títol del llibre, lloc d’edició,
editorial, any, pàgines.

* Salvador GINER, «La modernización de la Europa meridional»,
dins E. D’AURIA, J. CASASSAS (coord.), El Estado moderno en Italia y
, Barcelona, Publicacions de la Universitat de Barcelona i Consiglio
Nazionale delle Ricerche. Sezione di studi storici “Alberto Boscolo”, 1993,
pp.113-147.

Articles de revista:

Nom(s) o inicial(s) i COGNOM(s) de l’autor, «títol de l’article»,
títol de la revista, número, mes i any, pàgines.

* Giovanni Levi, «Les usages de la biographie», Annales ESC, n. 6,
novembre-décembre 1989, pp.1325-1336.

7) "Cercles. Revista d'història Cultural" no cobra taxes per tramesa de treballs, ni tampoc quotes per la publicació dels seus articles.

Llista de verificació per preparar trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/ores han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no se segueixin aquestes instruccions, les trameses es podran retornar als autors/ores.

1. La tramesa no ha estat publicada anteriorment, ni tampoc no s’ha enviat anteriorment a una altra revista (o s’ha proporcionat una explicació a «Comentaris a l’editor/a»).
  2. El fitxer de la tramesa és en format Microsoft Word, RTF o WordPerfect.
  3. S’han proporcionat els URL per a les referències sempre que ha estat possible.
  4. El text és en interlineat simple, utilitza un tipus de lletra de 12 punts i aplica cursiva en lloc de subratllat (excepte per a les adreces URL). Totes les il·lustracions, figures i taules s’han ubicat a la posició que els correspon, i no al final del text.
  5. El text compleix els requisits estilístics i bibliogràfics establerts a la secció «Indicacions per als autors/es» de la pàgina «Quant a la revista».
  6. Per a les trameses a seccions revisades per persones expertes, s’han seguit les instruccions de la secció «Com assegurar una revisió cega».

Avís de drets d'autor/a

L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:

1. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.

2. Els textos es difondran amb la llicència de Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Els continguts de la revista estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative  Commons, la qual permet compartir l´obra amb tercers, sempre que en reconeguin l´autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.

Declaració de privacitat

Les adreces electròniques i els noms introduïts en aquest lloc s’utilitzaran exclusivament per als propòsits declarats per aquesta revista i no es faran servir amb cap altra finalitat ni es posaran a disposició de tercers.