RCUB és el portal que recull les revistes científiques especialitzades en diversos àmbits temàtics, editades per la Universitat de Barcelona.

La finalitat d’aquest portal és doble: contribuir a la difusió i a una major visibilitat d’aquestes revistes i oferir als editors de la Universitat de Barcelona, una eina per a la gestió i publicació de les seves revistes en format electrònic.

Per crear i gestionar el portal s’utilitza el programari de codi lliure Open Journal Systems (OJS), desenvolupat per Public Knowledge Project (PKP).

Objectius

• Contribuir a difondre i compartir el coneixement científic i acadèmic contingut en aquestes revistes científiques.
  • Crear un entorn únic de difusió i de cerca de les revistes editades per la Universitat de Barcelona.
  • Incentivar la publicació en format digital i en accés obert.
  • Facilitar la preservació de les revistes per a un ús futur.
  • Continuar col·laborant amb iniciatives nacionals, com ara Revistes Catalanes amb  Accés Obert (RACO), i internacionals utilitzant el protocol d'interoperabilitat de l'Open Archives Initiative (OAI).
  • Oferir als editors de revistes de la UB:
    • un programari per dur a terme, de manera autònoma , tot el procés de publicació i gestió editorial d’una revista electrònica (recepció d’originals, edició, revisió, correcció, etc.) i personalitzar fàcilment la pàgina web de la revista. Flux de treball en una imatge.
    • assessorament i formació en l’ús del programari OJS, en la cadena del procés editorial i en la gestió de drets d’autor i propietat intel·lectual.
    • assessorament per posicionar les revistes en els índexs nacionals i internacionals.

RCUB és un projecte desenvolupat pel Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació.

Convocatòries de reconeixement de les revistes científiques de la UB Ajut Vicerectorat d'Informació i Comunicació 2011

Des de l'any 2010 el Vicerectorat de Comunicació i Projecció realitza unes convocatòries de reconeixement de les revistes científiques de la UB i de consessió d'ajuts per publicar-les.

Aquestes convocatòries tenen com a finalitat atorgar una ajuda econòmica a aquelles revistes editades per membres de la UB (grups de recerca, professorat a títol individual, centres o departaments de la UB) que publiquin o vulguin publicar revistes en edició digital tot i que també es pot aplicar la subvenció a l'edició paral·lela en paper.

Més informació i revistes reconegudes (2010-2016)

També podeu visitar la pàgina del projecte o adreçar-vos a: revistesub@ub.edu

Recomanacions per posicionar les revistes científiques de la UB en els índexs de valoracióButlletí RCUBPreguntes més freqüents RCUB

Revistes