Polítiques editorials

Focus i abast

Les contribucions de l’Anuari es presenten en quatre blocs.

• Un primer bloc dedicat a la història, amb contribucions que analitzen la història de la impremta i l’edició, la història de la lectura, i la història de les biblioteques i els arxius.
  • Un segon bloc centrat en els llibres i l’edició, amb articles focalitzats en la col·laboració entre editorials i biblioteques, el panorama dels llibres infantils i juvenils, els estudis i la recerca sobre edició i hàbits lectors, la lectura fàcil, les publicacions periòdiques, l’edició electrònica, el comerç del llibre i la traducció.
  • Un tercer bloc dedicat a les biblioteques, públiques, escolars, universitàries, especialitzades i centres patrimonials.
  • I, en darrer lloc, un quart bloc orientat a la lectura, entre els infants i els joves, entre els universitaris, la lectura digital i els estudis i la recerca sobre la lectura i la promoció de la lectura a les biblioteques públiques i les llibreries.

A més, cada nova edició de l’Anuari intenta ampliar la mirada incorporant algunes novetats amb capítols que permeten tenir una visió més àmplia sobre allò que ha passat al voltant de la lectura, els llibres i les biblioteques.

Política de seccions

Introducció

Activat Trameses obertes Activat Elements indexats Desactivat Avaluades per experts/ertes

Articles

Desactivat Trameses obertes Activat Elements indexats Desactivat Avaluades per experts/ertes

Política d’accés obert

La revista proporciona accés lliure immediat al contingut basant-se en el principi que fer que la cerca estigui disponible al públic facilita un intercanvi de coneixement més ampli i global.

Arxivament

La revista utilitza el sistema LOCKSS per crear un sistema d'arxivament distribuït entre totes les biblioteques que hi participen. A més, permet a les biblioteques que creïn documents permanents de la revista per a conservar-la i restaurar-la. More...

Consell assessor

• Júlia Baena (professional autònoma)
  • Mònica Baró (Universitat de Barcelona)
  • Jeroni Boixareu (llibreria Hispano Americana)
  • Marta Cava (Biblioteca escolar INS Mediterrània)
  • Enric Faura (Director de Xarxa de Llibres)
  • Javier Guallar (Universitat de Barcelona)
  • Ciro Llueca (Universitat Oberta de Catalunya)
  • Gemma Morlans (Biblioteca Pública de Lleida)
  • Imma Muxella ((Universitat Pompeu Fabra)
  • Anna Villarroya (Universitat de Barcelona)

Publicació oberta

L’Anuari es publica biennalment amb articles que apareixen al llarg de l’any, dins d'un número obert «en curs de publicació», de manera que els diferents treballs van sortint periòdicament fins a completar el número vigent.

Volums anteriors

El títol anterior d'aquesta publicació és Anuari de l'Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura (ISSN 2014-0088) i el trobareu a: https://www.raco.cat/index.php/AnuariObservatori/index.