Trameses

Trameses en línia

Ja teniu un nom d'usuari/ària i una contrasenya per a Anuari de Biblioteques, Llibres i Lectura?
Vés a l’inici de sessió

Necessiteu un nom d'usuari/ària i una contrasenya?
Vés al registre

Necessiteu registrar-vos i iniciar la sessió per poder trametre elements en línia i consultar l’estat de les trameses en curs.

Directrius per a l’autor/a

Els articles segueixen una estructura similar que ha de contemplar els següents apartats:

1.   Presentació

2.   Panorama actual

3.   Estudis i recerca

4.   Difusió i divulgació

5.   Publicacions

6.   Tendències

7.   Bibliografia (aquí hi anirà tot el material, inclosos aquells que no es comenten i només se citen. Recomanem que no siguin més de 10 referències)

Pautes per a la bibliografia:

Les referències bibliogràfiques completes han d'aparèixer de manera conjunta al final del text, introduïdes per la paraula "Bibliografia" i ordenades alfabèticament pel cognom del primer autor o del primer element de la referència i l'any de publicació. Les referències s'han de fer d'acord amb l'adaptació catalana de les normes ISO 690 i ISO 690-2, elaborada per Assumpció Estivill i Cristóbal Urbano.

Exemple de referència de monografia:

Pattie, Ling-yuh W.; Cox, Bonnie Jean (eds.) (1996). Electronic resources: selection and bibliographic control. New York: Haworth Press.

Exemple de referència d'article de revista:

Larsgaard, Mary Lynette (1996). "Dades espacials en format digital en cartoteques universitàries: 'un altre format i prou?'". Item: revista de biblioteconomia i documentació, núm. 18 (gen.–juny), p. 75–82.

Willet, Perry (1996). "The Victorian Women Writers Project: the library as a creator and publisher of electronic texts". The public-access computer systems review, vol. 7, no. 6. <http://epress.lib.uh.edu/pr/v7/n6/will7n6.html>. [Consulta: 03/01/2008].

Exemple de referència de contribució en una monografia:

Hirons, Jean (2002). "AACR2 and seriality". En: Jones, Wayne; Ahronheim, Judith R.; Crawford, Josephine (eds.). Cataloguing the web: metadata, AARC, and MARC 21. Lanham, MD: Scarecrow Press, p. 31–34.

Exemple de referència de recurs electrònic:

The European Library (2005). <http://www.theeuropeanlibrary.org/portal/index.html>. [Consulta: 05/10/2009].

La data de consulta ha d'anar entre claudàtors, precedida de la paraula "Consulta", dos punts i un espai. S'ha d'indicar en la forma numèrica completa, separada per barres inclinades: 00/00/0000.

Pautes per a les fotografies:

Recordeu que les fotografies que es poden incloure respectant els drets d’autor són portades de llibre o imatges de pàgines web. Si voleu il·lustrar amb alguna altra imatge assegureu-vos que són lliures de drets.

Avís de drets d'autor/a

1. L'autor/a conserva els drets. Creative Commons

L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:

1. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
    2. Els textos es difondran amb la llicència de Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.

Dret d'informació - informació bàsica

Secretaria General de la Universitat de Barcelona

Finalitat

Si us registreu com a autor o revisor, la finalitat serà la de gestionar la realització de les corresponents funcions en relació amb la revista en què us registreu. Si us registreu com a lector, la finalitat serà la d’enviar-vos informació sobre la revista en què us registreu